6 Kasım 2006 Pazartesi

Değişim

Blogumu yenilemem bahanesiyle dönüp tüm eski yazılarımı tekrar okudum. Çok fazla olmadıklarından okunmaları kolay oldu. Tabii bir anda hepsini okuyunca, yaşanan değişimleri görmek kolay oldu. Şöyle bir blog gelişim tablosu çizelim bakalım.

Blogumu 1,5 yıl kadar önce ilk açtığımda, amacım günlük olarak kullanmak değildi. Zira hiç o amaçla kullanmadım da zaten. İlk yazılarımı dönüp okuduğumda, imla hataları ile dolu, Kıbrıs ağzı ile normal Türkçe arasında gidip gelen, geneli çok da anlamlı olmayan yazılar ile başlıyor blog. Bu tavır, Kendimle Monologlar yazısına kadar böyle sürüyor. Zaten şaşmaz bir şekilde ayda 3er yazı yazarak güzel bir istikrar tutturduğum tek dönem de burası olmuş sanırım. Bu dönemde yazdığım yazılardaki imla ve typo hatalarını düzeltmedim. Daha içten olarak kaldılar sanırım böylece.
Bu yazıdan 4 ay kadar sonra gelen Ben yazısı, her ne kadar benim tarafımdan yazılmamış olsa da bazı değişikliklerin işaretlerini taşıyan ilk yazı olması ile dikkat çekiyor (albüm kritiği gibi oldu lan). Bu değişim döneminde neredeyse hiç yazı yazmadıktan sonra, yine 4 ay bir aradan sonra, hâlen daha blogumdaki en güzel ve anlamı olan tek yazı olduğuna inandığım Ufak geliyor. Ufak yazısına kadar yazılardaki en belirgin şey, anlamı olmayan şeyleri ilginçleştirmeye çalışarak, bir nev-i anlamsızlık yükleyerek, benlik ve entellektüellik katma eğilimi. Bunların ne kadar başarısız yapmacık oldukları şu anda gayet anlaşılır.

Bu dönemden sonra, yaklaşık yine bir 8 ay kadar pek fazlı birşeyler yazmamışım. Arada yazılan şeyler her ne kadar kısa olsalar da, en azından yapmacık değiller. Uykusuzluk sorunları yaşadığım bu dönemlerdeki yazılar da her ne kadar içeriksiz ve anlamsız olmasalar da yapmacık değiller.

Özetle böyle bir değişim geçiriyor blog. İçerisinde pek anlamlı birşeyler yok. Ama yine de yazılarıma bakarken zaman içerisinde geçirdiğim değişim (ve umuyorum ki gelişim) farkedilebiliniyor. Bundan böyle daha sık yazmak istiyorum (4er ay aradan sonra yazdığım her yazı ile bunu düşünmüştüm zaten). Ama bu sefer daha inançlıyım bu istekte. Ve daha düzgün şeyler yazmayı da planlıyorum. Bakalım belki olur.

Hiç yorum yok: