4 Kasım 2005 Cuma

Ben..

Uzun zamandır yazamadım.. Okuyan yok ama olsun ben yazamadım.. Demek ki üretemedim.. Aşağıdaki yazı bana 13 Kasım 2004'te, Melike tarafından gönderildi. Tam bir yıl geçmiş üstünden.. Melikeyi tanımazsınız tabii.. Özetle tanıtayım; Melike beni benden iyi tanıyan tek kişidir yeryüzünde.. Bu da onun beni tanıttığı bir yazıdır.. Madem site benim sitem, madem site beni tanıtıyor.. Sanırım bu yazıyı iyice sindirdikten sonra artık sizinle de paylaışabilirim.. Buyrun:

Arıyorsun devamlı; Hayatını anlatan en uygun sözcük bu olsa gerek. Aradığın bir insan görünüşte ama bence öyle değil. Hayatını biyerlerde kaybetmiş olmalısın, arayışın bundan. Mutluluğun orda kalmış, yüklediğin oluşturduğun anlamlar da öyle.Bir şeyleri eksik yaşamış gibi; Giderken dönüp dönüp gerine bakıyormuşsun gibi; Arkanda bıraktıklarından memnun değilmişsin, bunu yaparken bir şeylerini, sende önemli yer tutan bir şeylerini kaybetmişsin gibi. Ama aradığının farkına varmadan dönüp duruyorsun. Gidiyorsun başı, ucu düşünmek gereksizmiş gibi. Arkamda unuttuğum şey bir gün gelip önümde beliverecek der gibi bir umutla, ama o umudu sımsıkı bastıran, gecikmişliğin getirdiği umutsuzlukla.

Ya pişmansın ya da tatmin edilemedin. Belki de büyürken hayatla ilgili çok fazla düş kurdun,onun sana verecekleri hakkında fazla beklentilerin vardı, önüne sunulmasını istediğin birsürü şey vardı. Harekete geçmen, çaba harcaman gerektiğini anladığın an daha doğrusu çevrenden gördüğün an hayal kırıklığı yaşadın. İşte o anda pes ettin,durakladın.o zamandan beri de hayatın ve biz d?nya insanlar?n?n gerisinden takip diyorsun zaman?.hayat?n senle birlikte b?y?yemedi.bu da yordu seni…m?kemmeli ararken bu defa “idare eder”lerden bile uzakla??yorsun,uzakla?t?k?a g?zlerin daha da g?rmez oluyor hayat?.puslu sisli ?ekillerden gayret edip bir ?eyler ??renmeyi,g?zlerini k?s?p,hatta g?zl?klerini tak?p hayata ?ok uzaklardan bakmay? denedi?indeyse ba?ar?s?z oluyorsun.kurtulu?u ise hala o anlams?z umutta ar?yorsun.kendili?inden…kendili?inden olsun her ?ey istiyorsun.bizlerle arandaki mesafe uzuyor…

Anl?yorum seni anlamas?na..anlasam da ne yapaca??m? bilemiyorum.yard?m etmek istiyorum biyerlerinden tutunman? sa?lamak istiyorum bir ?eylere,ama beni ya da herhangi birini yan?na yakla?t?rm?yorsun.duvarlar?n var.d???ndaki karanl?ktan kendini ?yle koruyaca??n? sand?n.insanlara da bunu ??yle a??klad?n:”ben,i?imdeki ????? herkese g?stermemek i?in bu duvarlar? ?rd?m.”halbuki yalan bu.karanl?ktan korkuyorsun sen de ?o?u gibi.yalan?na kendin de inand?n ?imdi ise ?a?k?ns?n.belki de senin ??z?m?n olabilecek bi ipucunu topraklarla ?rtt?n saklad?n.kendin de inand?n i?te.yaln?zl??? seviyorum dedin inand?n inand?rd?n.ama sevmiyorsun i?inde.bunun ara ara sen de ay?rt?na var?yorsun ama ge?i?tiriyorsun hemen.sevgiye a?s?n ama sevgi g?rd???n yerden uzakla??yorsun.sevgi s?zc?kleri,sevgi vermeye haz?r y?rekler itiyor seni,sen onlar? itiyorsun ya da. yine o duvarlar?n ard?na saklan?p d???nmeye ba?l?yorsun.g??l? oldu?una bir kez daha inand?r?p kendini,su?u kadere,d?nyaya,muhta? olup nefret etti?in insanlara at?yorsun.h?r??n olu?un bu y?zden.kalenin,duvarlar?n?n dibine dikti?in g?lery?zl? bek?i,seni oynuyor,mutlulu?u oynuyor,g?c? oynuyor.gelenlere ”merhaba ben eylem,bak?n g?l?ms?yorum” deyip di?lerini g?steriyorsun.mutlu san?yoruz seni.ama o di?lerinle t?m d?nyay? kemirip h?rs?n? almak istedi?ini g?r?yorum ben…

T?m ge? kal??lar?n?, pi?manl?klar?n?, nefretlerini,kendine g?remediklerini,insanlarda bulamad?klar?n?,hayallerini,d??m??l???n?,g??s?zl???n? ama u?ra?san hemen g?r?verece?in a???a ??kar?p ortaya koyabilece?in g?c?n?,sevgiyi,d???nceyi,t?m d???ncelerini tek bir ?eyde toplamak,yo?unla?t?rmak istiyorsun.sonra da o ?eye sahip olmay?…bu ?imdilik biri…bir sevgili…kimbilir belki daha sonra bir e?,ya da bir iktidar…ya da sahip olma h?rs?,iyelik,belki ?ok sonralar? bencillik.yani sen…senin egon…kendini korumaya ?al???rken,kendinle yapayaln?z kal?rsan,bu sefer tehlikeleri bile ?zlersin.emniyetli duvarlar?n d??manlar?n olur o zaman…hapsolursan biyerlerde,g?n ?????na ??kmaya karar verdi?inde herkes oray? terk etmi? olursa,as?l ?l?m?n o zaman olur.anl?k de?il ruhun can verene dek ?l?rs?n…

1 yorum:

ısırganotu dedi ki...

aslında biraz da herkesi anlatan bir yazı olmuş sanki...
seni bu kadar tanımıyorum ama yazı çok güzel...